.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آيت الله سيد احمد قتيل زاد درگذشت
آيت الله سيد احمد قتيل زاد درگذشت

آيت الله سيد احمد قتيل زاد از شاگردان حضرات آيات عظام گلپايگاني(ره)، ميرزا هاشم آملي(ره) و بهجت(ره)، پس از عمري تلاش و مجاهدت در ترويج و تبليغ معارف اهل بيت(ع) دعوت حق را لبيک گفت.  

حجت الاسلام سيدعلي اصغر حسيني از بستگان اين عالم فقيد با اعلام اين خبر گفت: مرحوم آيت الله قتيل زاد از شاگردان آيات عظام گلپايگاني(ره)، ميرزا هاشم آملي(ره) و بهجت(ره) و از قضات برجسته و سابق ديوان عالي کشور بود که بر اثر بيماري، در بيمارستان کسري تهران به ديار حق شتافت.

وي با بيان اين که آيت الله قتيل زاد از مبارزان  قبل از انقلاب و چندين بار از سوي ساواک دستگير و زنداني شده بود، ابراز داشت داشت: اين عالم وارسته يکي از شاگردان آيت الله العظمي بهجت(ره) بود که در حضور ايشان منبر مي رفت و سخنراني مي کرد.

داماد مرحوم آيت الله قتيل زاد با اعلام زمان مراسم تشييع و تدفين اين عالم وارسته، خاطرنشان کرد: پيکر مرحوم آيت الله قتيل زاده پس از انتقال به قم، روز پنجشنبه 24 بهمن ماه، از مسجد امام حسن عسکري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)تشييع مي شود و سپس آيت الله العظمي مکارم شيرازي، نماز ميت را بر پيکر ايشان اقامه خواهند کرد.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: مراسم بزرگداشت اين عالم فقيد، فردا پنج شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا، در مسجد اعظم قم با حضور علما، اساتيد، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزارمي شود.

وي يادآورشد: مراسم سومين شب ارتحال آيت الله قتيل زاده نيز روز جمعه 25 بهمن و همچنين هفتمين روز، سه شنبه 30 بهمن، در تهران، مسجد دارالسلام واقع در خيابان ابوسعيد از ساعت 15الي 16 برگزارمي گردد.

اين استاد حوزه همچنين به مسئوليت هاي اين عالم فقيد پس از پيروزي انقلاب، گفت: فرماندهي کميته انقلاب شهرستان هاي شهريار و فريدونکنار با حکم امام خميني(ره)، امامت جمعه و حاکم شرع بندر انزلي و همچنين استان گيلان با حکم امام(ره) به مدت 16 سال، مديرکل دادگستري استان گيلان و رياست شعبه 32 ديوان عالي کشور از جمله مسئوليت هاي ايشان مي باشد.

 آیت الله مکارم شیرازى رحلت حجت‌الاسلام قتیل‌زاد را تسلیت گفت

در پیام آیت الله مکارم شیرازی اظهار آمده است: فقدان اسفناک عالم ربانى جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقاى حاج سید احمد قتیل‌زاد موجب تأثر و تأسف شدید شد.

در این پیام آمده است: این عالم مجاهد در طول عمر با برکت خود در تبلیغ اسلام در نقاط مختلف کوشش فراوان داشت و سپس در مسند امام جمعه به خوبى انجام وظیفه مى‌کرد و بعد از آن در دستگاه قضا با شجاعت و درایت به انجام وظیفه مشغول بود.

در  این پیام افزوده شده است: اینجانب این مصیبت مؤلمه را به حوزه علمیه و دستگاه قضایى و ائمه جمعه به ویژه خاندان محترم ایشان تسلیت عرض مى‌کنم و رحمت واسعه الهى را براى آن مرحوم و صبر و اجر فراوان براى همه بازماندگان از درگاه الهى مسئلت دارم.

زمان و مکان تشییع و مراسم ختم

مراسم تشییع رأس ساعت 3 عصر از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام واقع در چهار راه بازار قم به طرف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و اقامه نماز بر پیکر آن مرحوم به امامت حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی زید عزه منعقد خواهد بود.

 مراسم ختم آن عالم وارسته پنجشنبه مورخ 24/11/92 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم واقع در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیهابرگزار خواهد شد.

مراسم روز سوم در گذشت مورخ شنبه 26/11/92 ساعت 3 إلی 4:30 عصر در تهران میدان منیریه خیابان ابو سعید مسجد دار السلام برگزار می شود.

مراسم روز هفتم در گذشت نیز مورخ سه شنبه29/11/92 ساعت 3 إلی 4:30 عصر در مسجد دار السلام برگزار می گردد.

مراسم یاد بودی در طول این ایام در استان مازندران- شهرستان بابل «زادگاه آن مرحوم» و استان گیلان- شهرستان بندر انزلی از سوی امام جمعه و مسئولین این استان و در استان یزد- شهر میبد از طرف شورای مبلغان شهرستان میبد برگزار می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.276 seconds.